Tussendoortje

Rabarbercompote met Aardbei

Dit gezonde rabarbercompote recept is heerlijk met kwark en granola als ontbijt of gewoon een schaaltje als toetje. Ook lekker als toevoeging aan het diner.

Karamel Zeezout Fudge

Ben je ook zo gek op karamel zeezout? Maak dan deze gezonde dadelfudge. Pas wel op, want deze fudge is verslavend lekker!

Oranjekoek

Wil je tijdens koningsdag iets feestelijks op tafel zetten? Bak dan deze gezonde oranjekoek. Een stukje bevat maar 110 kcal! Een prima tussendoortje.

Havermout Crackers

Ingrediënten voor 20 crackers 100 gram havermout 100 gram havermeel (gemalen havermout) 50 gram volkorenmeel 180 ml water 30 gram lijnzaad 30 gram olijfolie snuf zout Zo maak je het Verwarm de oven voor op 175 graden. Meng alle ingredienten … Lees meer

Gezonde Appelbeignets

Omdat al die oliebollen al vet genoeg zijn, laat wij zien hoe je lekkere, gezonde en toch simpele Appelbeignets tijdens oud & nieuw op tafel kan zetten. Ook lekker als ontbijt!

Citroen Bavarois met Frambozen & Munt

Opzoek naar een gezond toetje voor tijdens de Feestdagen? Maak dan deze gezonde citroen bavarois met munt en frambozen. Ook lekker als ontbijt!

Gevuld Speculaas Muffins

Helaas is gevuld speculaas niet zo gezond. Dit bevat veel boter en geraffineerd suiker. Gelukkig kan je heel makkelijk een gezondere muffin variant maken!

Kaasstengels

Kaasstengels zijn de perfecte snack op een feestje of bij de borrel. Helaas zijn de kaasstengels uit de supermarkt niet gezond. We maakte daarom een gezonde versie.

Warme Herfst Smoothie

Ben jij ook gek op warme appeltaart en pumpkin spice? Dan weten wij zeker dat je deze warme smoothie voor jou een perfect ontbijt is in de wintermaanden.

Havermoutcake met Appel

Geen zin om elke ochtend een ontbijt klaar te maken? Bak dan deze gezonde Havermoutcake met Appel, niet alleen lekker als ontbijt, maar ook heerlijk bij de koffie. Het recept vind je hier..

Alcoholvrije Hugo

Ben jij gek op frisse en fruitige cocktails, maar wil je eigenlijk geen alcohol drinken, ben je zwanger of wil je graag wat kilo kwijt? Dan is deze caloriearme en alcoholvrije Hugo echt iets voor jou! Heerlijk in de zomermaanden op vrijdagavond of bij de de barbecue!

Zoet Zure Komkommer

Ingrediënten voor 4 porties 1 komkommer 1 teentje knoflook ½ Spaanse peper ongeveer 200ml azijn zoetstof Zo maak je het Snijd de komkommer in dunne linten, doe dit eventueel met de kaasschaaf. Snijd de spaanse peper en knoflook in dunne … Lees meer

Chocolade Granola

Ingrediënten voor 12 porties 200 gram havervlokken 60 gram ongezouten noten 10 gram zonnebloempitten 10 gram pompoenpitten 10 gram kokossnippers 20 gram cacaopoeder 25 gram honing 25 gram zonnebloemolie 25 gram pure chocolade Zo maak je het Verwarm de oven … Lees meer

Bieten Hummus

Ingrediënten voor 10 porties 1 blik kikkererwten 2 gekookte bietjes 1 of 2 tenen knoflook sap van ½ citroen 2 eetlepels Tahin 1 theelepel gemalen komijn eventueel zout Zo maak je het Giet de kikkererwten af in een vergiet en spoel … Lees meer

Pindakaas Hüttenkäse dip

Wat heb je nodig voor 6 porties dip? 200 gram Hüttenkäse 25 gram 100% natuurlijke pindakaas Wat heb je nodig om mee te dippen? Een appel of banaan Zo maak je het Doe de Hüttenkäse en pindakaas in de keukenmachine en … Lees meer

Pindakaas Blondies

Wat heb je nodig voor 12 blondies? 1 blik kikkererwten of cannelloni bonen (400 gram) 50 gram 100% natuurlijke pindakaas 2 eieren 50 gram rozijnen Scheutje vanille aroma eventueel 10-15 druppels vloeibare zoetstof 1 theelepel kaneel Zo maak je het … Lees meer

Oliebollen uit de oven (Oviebollen)

Wat heb je nodig voor 12 oliebollen? 250 gram handwarme (plantaardige)  magere melk 250 gram tarwe- of speltbloem 120 gram krenten snuf zout 10 gram honing 3½ gram gedroogde gist (een half zakje) 60 gram zonnebloemolie Muffinvorm voor 12 muffins … Lees meer

Feeststol

Wat heb je nodig voor het amandelspijs? 50 gram blanke rozijnen 50 gram amandelmeel rasp van ¼ citroen 1 ei Wat heb je nodig voor het brooddeeg? 250 gram magere kwark 275 gram volkorenmeel 1 ei 150 gram krenten / rozijnen … Lees meer

Banketstaaf

Wat heb je nodig voor 1 staaf? Voor het banketspijs: 50 gram gedroogde witte bonen 100 gram blanke rozijnen rasp van ½ citroen 1 theelepel amandelextract Voor het deeg: 100 gram volkorenmeel 100 gram magere kwark 10 gram olie 1 ei … Lees meer

Stoofperen

Wat heb je nodig voor 10 porties? 2 kilo Gieser Wilderman peren 1 liter Cassis Light of zero 2 eetlepels kaneel 1 eetlepel vanille extract Zo maak je het Schil de peren en snijd ze in 4 parten en verwijder … Lees meer

De groepsbijeenkomsten van 15 november 2021 tot en met 3 december 2021 zijn via Zoom

Helaas zijn de besmettingsaantallen flink toegenomen en er wordt door de overheid opgeroepen om te doen wat binnen de mogelijkheden past. Daarom zullen op advies van het RIVM de groepsbijeenkomsten van het CooL programma via Zoom plaatsvinden. De link voor Zoom vind je in het menu van deze site of door hier te klikken.

Alvast bedankt voor je begrip.