Kipnuggets

Wat heb je nodig voor 2 personen?

1 grote kipfilet (200 gram)
80 gram havermout
100 gram magere yoghurt
2 tenen knoflook
1 theelepel (pikante) paprika- of chilipoeder
peper
eventueel zout

Zo maak je het

  1. Snijd de kipfilet in plakjes van ongeveer een halve tot een centimeter dikte.
  2. Doe de yoghurt in een schaal.
  3. Pers de knoflook en voeg deze samen met peper en de andere kruiden toe aan de yoghurt. Proef of het op smaak is en voeg eventueel zout toe.
  4. Voeg ook de kipfilet toe aan het yoghurt mengsel en zorg dat alle kip bedenkt is met een laagje yoghurt en laat het mengsel minimaal 1 uur staan. De yoghurt zorgt ervoor dat de kip mals wordt.
  5. Verwarm de oven voor op 180 graden en bekleed een bakplaat met bakpapier.
  6. Doe de helft van de havermout in een keukenmachine of blender en maal het tot een fijn meel. Leg het samen met de andere helft van de vlokken havermout op een bord.
  7. Haal nu de stukjes kip door de havermout en zorg dat de kip rondom goed bedekt is met havermout. Leg de nuggets naast elkaar op de bakplaat.
  8. Bak de kipnuggets in 20-30 minuten goudbruin. Keer na ongeveer 15 minuten de kipnuggets om, zodat ook de andere kant goed krokant kan worden.

Eet smakelijk!

Tip: Je kan ook kalkoenfilet of vis gebruiken in plaats van kipfilet. Serveer de kipnuggets met (zoete) aardappel of groente friet uit de oven.

Open recept als PDF

Voedingswaarde per persoon

Energie 274 kcal
Eiwit 31,4 gram
Koolhydraten 25,2 gram
Vet 4,3 gram
Vezels 4,0 gram
Zout 0,3 gram

 

Comments are closed.

Vanaf dinsdag 30 augustus gaat de beweeggroep weer van start!

54 mensen hebben tijdens de zomermaanden de enquete ingevuld, hieruit is gebleken dat de voorkeur uitgaat naar een andere locatie in Tussen de Vaarten, Parkwijk of Filmwijk op maandag of dinsdagavond. We gaan kijken of we dit kunnen realiseren. Voorlopig zijn de beweeglessen nog even op de dinsdagavond om 18.30 uur in Almere Haven. Lees hier meer over de beweeggroep.